"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimecres, 7 de maig del 2014

El mirall de Gandhi


Li van preguntar a Mahatma Gandhi:
quins són els factors que destrueixen l'ésser humà?
i va respondre:
La política sense principis,
el Plaer sense compromís, 
la Riquesa sense treball, 
la Saviesa sense caràcter, 
els Negocis sense moral, 
la Ciència sense humanitat i 
l 'Oració sense caritat.

La vida m'ha ensenyat que la gent és amable, si jo sóc amable;
que les persones estan tristes, si estic trist; 
que tots em volen, si jo els vull;
que tots són dolents, si jo els odio;
que hi ha cares somrients, si els somric;
que hi ha cares amargues, si estic amargat; 
que el món està feliç, si jo sóc feliç,
que la gent és molesta, si jo molesto; 
que les persones són agraïdes, si jo sóc agraït!
Si somric, el mirall em retorna el somriure! 
L'actitud que prengui davant la vida, 
és la mateixa que la vida prendrà davant meu!

La vida és com un mirall:                                  

"Qui vulgui ser estimat, que estimi!"