"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimarts, 24 de febrer del 2015

Fes-nos dignes, Senyor, de servir els nostres germans

Senyor, quan tingui fam, dóna’m algú que necessiti menjar;
quan tingui set, dóna’m algú que necessiti aigua;
quan senti fred, dóna’m algú que necessiti calor.
Quan pateixi, dóna’m algú que necessiti consol; 
quan la meva creu em sembli pesada, deixa’m compartir la creu de l’altre;
quan em vegi pobre, posa al meu costat una persona necessitada.
Quan no tingui temps, dóna’m algú que necessiti els meus minuts; 
quan pateixi humiliació, dóna’m ocasió per elogiar a algú;
quan estigui desanimat, dóna’m algú per donar-li ànims.
Quan vulgui que els altres em comprenguin, dóna’m algú que necessiti la meva comprensió; 
quan senti la necessitat que em cuidi, dóna’m algú a qui pugui atendre; 
quan pensi en mi mateix, torna la meva atenció cap a una altra persona.
Fes-nos dignes, Senyor, de servir els nostres germans;
dóna’ls, a través de les nostres mans, no tan sols el pa de cada dia,
també el nostre amor misericordiós, imatge del teu.

Mare Teresa de Calcuta