"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dijous, 3 de novembre del 2016

Allò que feu al més petit, m'ho feu a mi (de la mare Teresa de Calcuta)

Quan vaig tenir fam, tu em vas donar menjar; 
quan vaig tenir set, tu em vas donar de beure. 
Quan jo no tenia casa, tu em vas obrir les teves portes; 
quan estava nua, tu em vas estendre el teu mantell; 
quan estava cansada, tu em vas oferir repòs;
quan estava intranquil·la, tu vas calmar les meves pors.
Quan era nen, tu em vas ensenyar a llegir, quan estava sol, tu em vas portar l’amor;
quan estava a la presó, tu vas venir a la meva cel·la; 
quan estava al llit, tu em vas cuidar.
Quan estava en un país estranger, tu em vas donar una bona acollida;
quan estava a l'atur, tu em vas ajudar a trobar feina; 
quan estava ferit pel combat, tu vas embenar les meves ferides.

Cercant la bondat em vas estendre la teva mà; 
quan jo era negre, o groc, o blanc, insultat o escarnit, tu vas portar la meva creu.
Quan era vell, tu em vas oferir un somriure;
quan estava preocupat, tu vas compartir la meva pena. 
Quan se'n reien de mi, tu estaves a prop meu, 
i quan jo era feliç, tu comparties la meva alegria.


Cal que nosaltres portem aquesta vida, per portar la pau i la justícia als homes. 
Les obres són la nostra única manera d'expressar el nostre amor a Déu.
Cal que el nostre amor s'estengui sobre totes les persones. 
Déu dóna el que fa falta: l'amor i la gràcia.