"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimecres, 2 de novembre del 2016

El rei i el captaire (de R. Tagore)


“Pidolant de porta en porta, anava  caminant pel camí que duia a la ciutat, 
quan a la llunyania va aparèixer la teva carrossa d'or, com un somni prodigiós,
i vaig preguntar-me qui devia ser aquell rei de reis. 
Va créixer la meva esperança i vaig pensar: 
s'han acabat els dies dolents, i em vaig disposar
a esperar que ploguessin les almoines espontànies i que la pols aparegués sembrada de riqueses.
La carrossa va aturar-se al meu costat. 
Vas fixar la mirada en mi i vas baixar amb un somriure. 
Em vaig adonar que havia arribat per fi l'hora de la meva sort. 
De sobte, tu vas allargar la mà dreta i em vas preguntar: 
Què tens per donar-me? 
Ah, quina raresa reial allargar la mà al captaire per demanar-li almoina! 
Jo romania confós i perplex. 
A la fi, vaig treure de la meva alforja el gra de blat menys petit i te'l vaig donar. 
Però quina va ser la meva sorpresa quan, al capvespre, en buidar el meu sac a terra, 
vaig trobar un petit gra d'or entre el miserable munt. 
Em vaig posar a plorar amargament i vaig pensar: 
Per què no he tingut prou coratge per donar-me jo mateix?