"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimecres, 4 de desembre del 2019

Les espelmes que xiuxiuejaven


Havia una vegada quatre espelmes que cremaven lentament...
La nit era tan silenciosa que es podia sentir el que es deien entre elles. 
La primera espelma va dir: - Jo sóc la llum de la Pau però em sento molt feble, doncs cada vegada hi ha menys pau al món. Crec que m'apagaré...
La flama va anar disminuint i es va apagar.

La segona espelma, que estava molt trista per allò que acabava d'escoltar,
es va expressar d'aquesta manera: - Jo sóc la llum de l'Amor
però tampoc tinc forces per romandre encesa, doncs cada vegada hi ha menys amor al món. I dient aquestes paraules l'espelma es va apagar...

La tercera espelma va dir: - Jo sóc la confiança. Des d'ara ja no soc indispensable, ja no serveixo per a res! No conec a gaire gent que encara cregui en Déu... No té sentit, doncs, que  romangui il·luminant més temps...
I a l'acabar de parlar, es va apagar amb un sospir.

De cop i volta va entrar un nen i va veure les tres espelmes apagades.
- Per què esteu apagades? Heu d'estar sempre enceses!
I dient això, el nen va començar a plorar. 
- No ploris, petit; mentre cremi la meva flama, podrem donar vida a les meves germanes, perquè jo sóc l'esperança... però et necessito per tal que brilli de nou 
la pau, l'amor i la confiança.
Ple d'alegria, el nen va agafar l'espelma de 'Esperança 
i amb la seva flama va prendre les altres tres espelmes.

No hi ha foscor, per gran que sigui, 
que una humil espelma no pugui il·luminar.