"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimecres, 29 de novembre del 2017

EL CAPTAIRE

Pidolant de porta en porta, anava caminant pel camí que duia a la ciutat,
quan a la llunyania va aparèixer la teva carrossa d’or, com un somni
prodigiós, i vaig preguntar-me qui devia ser aquell rei de reis. 
Va créixer la meva esperança i vaig pensar: 
- S'han acabat els dies dolents, i em vaig disposar a esperar que ploguessin les almoines espontànies i que la pols aparegués sembrada de riqueses. 
La carrossa va aturar-se al meu costat.
Vas fixar la mirada en mi i vas baixar amb un somriure. 
Em vaig adonar que havia arribat per fi l'hora de la meva sort. 
De sobte, tu vas allargar la mà dreta i em vas preguntar: 
-Què tens per donar-me?
Ah, quina raresa reial allargar la mà al captaire per demanar-li almoina! 
Jo romania confós i perplex. 
A la fi, vaig treure de la meva alforja el gra de blat menys petit i te'l vaig donar.
Però quina va ser la meva sorpresa quan, 
al capvespre, en buidar el meu sac a terra, 
vaig trobar un petit gra d'or entre el miserable munt. 
Em vaig posar a plorar amargament i vaig pensar: 
- Per què no he tingut prou coratge per donar-me jo mateix?

Per compartir...

I tu, com a persona, què tens per donar?