"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimecres, 12 de gener del 2022

El conte per a pensar...

Un dia van sortir a passejar juntes per un lloc, on se celebrava una bonica festa, la Ciència, la Fortuna, la Resignació i l’Honradesa.

Pel camí va dir la Ciència: “Amigues, com que pot donar-se el cas que ens perdem a la festa, caldria acordar el lloc on puguem trobar-nos de nou; a mi podeu trobar-me a la biblioteca d’aquell savi metge, el doctor X que, com sabeu, és un dels meus vells i millors amics.”

La Fortuna va dir: “Jo m’esperaré al luxós palau d’aquell poderós milionari a qui, com sabeu, sempre acompanyo.”

La Resignació va dir al seu torn: “A mi em trobareu a la pobra i trista barraca d’aquell vellet a qui amb tanta freqüència veig, i que sense exhalar mai una queixa, ha viscut tants anys patint els horrors de la seva mala sort.”

Al veure que l’Honradesa es mantenia callada, les companyes li van preguntar: “I a tu, amiga, on et trobarem?” L’Honradesa, abaixant trista el cap, va respondre: “A mi, qui una vegada em perd, difícilment em torna a trobar.”