"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dimecres, 18 de maig del 2022

GENEROSITAT

Anava pidolant de porta en porta quan la teva carrossa d'or aparegué en la llunyania,

com un somni magnífic. I jo em preguntava meravellat qui devia ser aquell rei de reis.

Les meves esperances van volar fins al cel i vaig pensar que els dies magres s'havien acabat.

Em vaig quedar esperant almoines espontànies, tresors vessats al meu davant.

La corrossa es deturà al meu costat mateix. Vau mirar-me i baixàreu somrient.

Vaig sentir que la felicitat m'havia arribat.

Però, tot d'un plegat, vau allargar-me la mà dient: "Pots donar-me alguna cosa?"

Ah! Quina ocurrència la de vostra reialesa! Demanar-li vós al captaire! 

Estava confús, no sabia que fer... 

Vaig treure, a poc a poc, del meu sarró un granet de blat i us el vaig donar...

Quin esglai vaig tenir al vespre quan, buidant el sac a terra, trobo un granet  d'or enmig de la misèria.

Quant amargament he plorat de no haver tingut cor per a donar-vos-ho tot!

                                                                                                                                  R. Tagore

Amb una sensibilitat admirable, Tagore ens parla 

de la GENEROSITAT.  No és més ric qui té més sinó qui dóna molt.

Donar hauria de ser més joiós que rebre.