"És el temps que has passat amb la rosa, el que la fa tan important..." El Petit Príncep

dijous, 12 de maig del 2022

La senyora MANDRA

Cada dia la senyora Mandra m'acompanya a tots els llocs on vaig,

A l'hora de llevar-me, em fa romandre al llit.

He d'estudiar i no obro ni el llibre.

La mare em diu "para la taula!" i jo agafo el mòbil i em poso a mirar qualsevol cosa...

A la senyora Mandra li agrada  la comoditat.

Quants cops no faig les coses que hauria de fer?

Quants cops dono excuses per no fer les coses?

Avui, al despertar-me de nou, he notat que tot era monotonia, 

perquè fer el que em doni la gana? 

perquè fer la mandra? No trobava sentit a les coses... 

i és que, sense adonar-me'n, la senyora Mandra, 

m'havia fet tancar les portes a la meva millor amiga: L'ALEGRIA!

(Text de Mercè Castaño. Pren-te temps I)